satu permulaan...

" Seindah Ciptaan ILahi "


Salam ukhuwah..setiap makhluk Allah di muka bumi ini dicipta dengan sebaik-baik kejadian..Maka, dengan itu, kita sebagai hambanya yang kerdil haruslah mensyukuri segala nikmat dan kurniaanNya...Anugerah yang tidak ternilai untuk manusia adalah AKALnya..tanpa akal siapalah manusia itu..dengan akal itulah kita memperoleh keimanan,kewarasan dan kebaikan untuk menuju ke arahnya jalan yang diredhainya..Alhamdulillah..InsyaAllah, ikhlaskan segala perbuatan kita kepadaNya..hanya Allah yang mengetahui apa yang terbaik untuk hambanya..DariNya kita diciptakan dan kepadaNya jualah kita kembali..

Thursday, June 23, 2011

Ini Sejarah Kita@ISK

Assalamualaikum..
hri ad sedikit prkongsian ttg prgrm sejarah islam..
sbnrnye ana sedikit terkilan sbb xdpt bntu dan sertai skali..
lg rsa malu dan serba salah sbb xdpt trun padang untuk tajmi' adik2 di bumi kenyalang..
namun, smuenya pasti ad hikmaht kn..
semoga Allah merahmati prgram ini dan mempermudahkn segala usaha murni dan urusan ikhwah/akhwat yg diredhai Allah sekalian..
ana akan mendoakan kejayaan kalian..









sejarah tamadun islam amat penting diketahui supaya kita dapat menentukan di mana era masa kita berada pada zaman sekarang..

apabila kita sudah faham dan tahu, bru kita dapat mensasarkan strategi dakwah yg terbaik dan betul untuk ummah zaman sekarang..
dan apa yg penting smpaikan sejarah ini kpd smua umat islam agar kita semue tida lena dibuai karat jahiliyah dan komponen2 sihirnya yg menyerang pemikiran dan hati ummah...
sedarkah kita?
diulit dan dibesarkan dalam pengaruh jahiliah yg mengganas!





ini adalah graf naik turun tamadun islam...
marilah kita sma2 ambil ibrah dan buat sesuatu untuk islam...


p/s: gambar ihsan ikhwah lebah dan murabbinya..

No comments:

Post a Comment