satu permulaan...

" Seindah Ciptaan ILahi "


Salam ukhuwah..setiap makhluk Allah di muka bumi ini dicipta dengan sebaik-baik kejadian..Maka, dengan itu, kita sebagai hambanya yang kerdil haruslah mensyukuri segala nikmat dan kurniaanNya...Anugerah yang tidak ternilai untuk manusia adalah AKALnya..tanpa akal siapalah manusia itu..dengan akal itulah kita memperoleh keimanan,kewarasan dan kebaikan untuk menuju ke arahnya jalan yang diredhainya..Alhamdulillah..InsyaAllah, ikhlaskan segala perbuatan kita kepadaNya..hanya Allah yang mengetahui apa yang terbaik untuk hambanya..DariNya kita diciptakan dan kepadaNya jualah kita kembali..

Monday, July 25, 2011

Mumtaz ya ukhtah!

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

 di pagi yang indah ini marilah sma2 kita memanjatkan kesyukuran atas kurniaan Illahi yang xpernah putus-putus dalam menjalani sebuah sketsa kehidupan yang di'pinjamkan' untuk sementara. Hamdalah, baru- baru ini terlalu banyak berita gembira yang dapat dikongsi bersama-sama sahabiah-sahabiah ana.. walaupun, mungkin ana adalah insan yg terakhir mengetahui, masih belum terlambat kan untuk mengucapkan Jiddan..


                                                       

wahid,

hamdalah dan tahniah untuk sahabiah ana yg telah ana kenali sejak berusia 11 tahun lagi..yaang xpernah kenal erti putus asa dalam melayari kehidupan..yang berjaya menyambung pelajaran dalam bidang kedoktoran di Moscow, Rusia..semoga pemergian ini mendapat berkat drNya dan ana turut menumpang kedua2 belah kaki untuk Hikmaht..

isnani,

syukur ke hadrat illahi yang telah mempermudahkan urusan sahabat ana yang sedang menuntut di Mansoura,Mesir dalam bidang kedoktoran..yang telah berjaya mendapat Mumtaz untuk kedua-dua sem di sana..semoga kecemerlangan ini berterusan dengan cinta dan hrapan hanya kpd Allah..khas buat ukhti farhana...

thalatha,



Alhamdulillah, buat teman seperjuangan ana di bumi Kenyalang yang telah berjya melangkahkan kedua-dua belah kaki dengan izinNya ke Universiti Malaysia Sarawak pada tahun ini..semoga berjaya dalam bidang yang  diceburi..walaupun terpisah namun tetap di hati..-tiq,nat, cek, gbah,asy,naemah,anati,dayah, maisa,farah,mas,liya, dzatul,min,zakiah,wawa,nani, amani,piah dan smue warga asasi sains unimas..


dan..
untuk ana..
tahniah!

semoga ana dan teman2 seperjuangan berjaya di dunia dan akhirat..
semoga neraca dunia kami hanyalah untuk bekalan di akhirat nanti...
ya Allah berkati dan rahmatilah kami dalam jihad perjuangan ini..
hati kasih damba cintaMU..
wassalam..

No comments:

Post a Comment