satu permulaan...

" Seindah Ciptaan ILahi "


Salam ukhuwah..setiap makhluk Allah di muka bumi ini dicipta dengan sebaik-baik kejadian..Maka, dengan itu, kita sebagai hambanya yang kerdil haruslah mensyukuri segala nikmat dan kurniaanNya...Anugerah yang tidak ternilai untuk manusia adalah AKALnya..tanpa akal siapalah manusia itu..dengan akal itulah kita memperoleh keimanan,kewarasan dan kebaikan untuk menuju ke arahnya jalan yang diredhainya..Alhamdulillah..InsyaAllah, ikhlaskan segala perbuatan kita kepadaNya..hanya Allah yang mengetahui apa yang terbaik untuk hambanya..DariNya kita diciptakan dan kepadaNya jualah kita kembali..

Wednesday, June 6, 2012

kini...


Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang,

Ya Rabbi, dengarlah luahan isi hati hambaMu yang kerdil lagi hina ini, tabahkan hati hambaMu ini Ya Allah, Sesungguhnya Aku telah ditakdirkan dan terpilih untuk berada di jalan ini dengan rela hati setelah sedetik masa berlalu. Ya Allah, Aku memohon kasih sayangMu agar Aku menjadi orang terus menerus memanjatkan kesyukuran yang tak terhingga kepadaMu, Ya Allah, Engkau sentuhlah hati kecilku ini dengan kekuatanMu agar Aku tabah mengharungi segala ujian dan halangan mendatang dan bakal kutempuhi. Ku akui, diriku pernah jatuh cinta dengan bidang ini Ya Allah, sesungguhnya, Engkau lebih Mengetahui segala rasa dan isi hatiku, Cuma Aku tidak pernah sesekali menyangka bahawa Aku akan berkhidmat kepada agama dan masyarakat sebagai seorang JURURAWAT MUSLIMAH. Itu khilafku, mungkin sebelum ini Aku tidak tulus dan ikhlas keranaMu  sepenuhnya Ya Allah, sombong dengan kurnia yang Engkau anugerahkan, Ampunkan segala khilaf dan dosa-dosaku Ya Allah. InsyaAllah, Aku redha dengan segala ketentuanMu Ya Allah. 

Jujur kurasakan sukar Ya Allah. Namun hatiku tersentap bila mana kesusahan yang kurasakan hanya secalit debu halus berbanding penderitaan dan perjuangan saudara-saudaraku di Palestin tercinta. Aku malu denganMu Ya Allah, atas segala nikmat dan ujian yang telah Engkau coretkan buatku, jauhilah aku daripada lemah dan tidak berdaya, mudah mengeluh dan berputus asa. Aku ingin bangkit kembali memburu redhaMu dalam setiap turun naik nafasku.

Ya Allah Ya tuhanku, Engkau kuatkanlah aku di saat sahabiah2ku berhasrat untuk menukarkan kos pengajian mereka demi kebaikan semua, kuatkanlah aku di saat pensyarahku juga mengatakan dia meneruskan profesyen dalam bidang kejururawatan demi ibu bapa tercinta bukan kerana kerelaan hatinya, Engkau tabahkanlah aku di saat mereka-mereka mempersoalkan kenapa aku memilih untuk berjuang dalam bidang ini, Engkau tabahkanlah hatiku di saat saudara-maraku serta keluarga besarku terkejut dengan pilihanku ini, kuatkanlah aku di saat semua orang memandang rendah terhadap kami ya Allah hanya kerana kami merupakan pelajar kejururawatan. Aku lemah ya Allah, semua ini bisa mengugat semangatku, menyentap jiwaku, betapa peritnya tatkala tersenyum apabila berdepan dengan pertikaian2 yang menikam sanubariku, demiMu Ya Allah, aku sanggup! Aku ingin berbakti sebagai seorang jururawat yang mampu merawat jasmani dan rohani ummah! 

perjuangan ini baru bermula 


Semoga cintaMu menyuntik semangat dan keazamanku sehingga ke akhir hayatku dan semoga Aku masih mampu tersenyum dan bermanfaat untuk semua. Aku akan belajar mencintai segala2nya yang Engkau redhai. syariatMu tiadak akan sekali-kali kutinggalkan, permudahkanlah urusan kami Ya Allah. Tiada daya upaya melainkan hanya kepadaMu Ya Rabb.








Salam sayang,
Pengemis cinta Ilahi

2 comments:

  1. Aisyah..tanpa jururawat siapalah doktor...

    believe me.. Allah had sent u to the right path.

    just stay on dat way..u can do it.

    2:284

    apa2 pun keputusan Aisyah..cuya sentiasa sokong Aisyah dari jauh.

    la tahzan ukhtiku terchenta :)

    ReplyDelete